Minden blogger titkos álma, hogy az oldala minimum önfenntartó legyen, azaz fedezze a tárhelyszolgáltató költségét. Sajnos, ehhez akkora látogatottság szükséges ami egy néhány éves szakmai blognál erősen valószínűtlen elérni. Másrészt azt hiszem ennek a reklámnak az ideje lejárt, az emberek nem klikkelnek már reklámokra.
Millió egy tanácsadó oldal javasolja az AdSense (Google reklámszolgáltatás) használatát, ami nem, hogy nem éri meg, de kész időpazarlás.
Kíváncsiságból folytattam egy néhány éves kísérletet, hogy lássam mire elegendő. A bevételt a lenti grafikon ábrázolja. (2019 évben volt pár hónapnyi szünet ezért az egyenes vonal) Szóval ha most indítasz egy oldalt AdSense-be bele se gondolj, kivéve ha az unokáidnak szánod a pénzt. (de kb. havi 100Ft bevétellel kell számolni)
Az AdSense 20000Ft elérésekor fizet. Ami macskajancsi összeg a mai forint értéket figyelembe véve. A tárhely ára egy évre 6858Ft . A domén ára 1892Ft. Összesen: 8750Ft Viszont a bevételt nézve 20000Ft -ot elérni huszon év szükséges. Ez a vonat elment.
Kísérletet befejezve, töröltem az AdSense fiókomat, úgy voltam vele, hogy az összegyűjtött pénzt tartsák meg ami 1135Ft volt, egyébként a Google 2000Ft alatti összegeket nem utalja ki azaz „nem dolgozza fel” fióktörlés esetén, köszöni szépen ezt levélben is közli.
Hát költsék még egy O-betűre. 😀
A végső következtetésem az , hogy 20, 30 nagyon látogatott bloggal kéne rendelkezni ahhoz, hogy egyáltalán a fenntarthatóság halvány gondolata felmerüljön. (természetesen egy tárhelyen)